Ett steg i taget

Jag tar ett steg i taget. Igår tog jag ett litet steg itaget. Min hjärna sa åt min att hoppa av bussen och stanna på stan. Men jag åkte hem. Tankar som: han är borta, han är kidnappas, han kommer inte hem! rörde sig i mitt huvud. Som tur var ringde min vän precis då, nästan som om hon visste att jag behövde nåt annat att tänka på.
nu har jag även bestämt mig för att köra 10 min mindfullness varje dag. Mindfullness handlar om att leva här och nu. Jag brukar sitta ner, andas in och ut med djupa andetag. När jag har gjort det så går jag genom hela min kropp, med början i ena foten. Jag fokuserar bara på foten, hur det känns mot golvet, hur strumpan känns... osv. Sen går jag över till andra foten och så fortsätter jag genom hela kroppen. Det är otroligt hur levande man känner sig efter 10 min av detta. Prova! Försök stänga ut alla andra tankar, och fokusera bara på kroppsdelen i fokus.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0