Vad är panikångest?

Panikångest är inte helt lätt att förklara i text men jag ska göra mitt bästa, med hjälp av citat från olika hemsidor.
"Panikångest eller paniksyndrom är en psykisk diagnos för en form av ångeststörningar, vilken återkommande ger oförutsedda panikattacker med hög ångestnivå."
Det är den första meningen om panikångest från Wikipedias hemsida. Vissa situationer eller saker utlöser panikattacken, och det är väldigt olika från person till person vad det är. Oftast är det kopplat till en händelse, något man har varit med om som utlöste ångest. Men även andra saker kan utlösa panikångest.

I ett tidigare inlägg skrev jag om mina symton vid en attack:
  • Kallsvettningar
  • Accelerande puls
  • Obehagskänsla
  • Värmesvallningar
  • Spänningar över hela kroppen
  • Tankar på att förlora kontrollen
  • Känslor av att jag håller på att dö

Vad mer vill ni veta? Ge mig några riktlinjer så ska jag göra mitt bästa för att följa dem.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0