Inspiration

Citat från http://panikangestattack.blogspot.com/ som drivs av en otroligt stark person som lyckats pusha mig med sina inlägg och som fått min att reflektera över mig själv.

"Jag har börjat tänka "Kom igen nudå! - Ge mig allt du har" "Är det här allt du har att komma med?" "Ynklit. Värre har det varit" "Ös på nu då, gör mitt liv till ett helvete!" "Jag bryr mig inte!" Och det hjälper verkligen. Jag utmanar min panikångest-attack, jag visar att jag tål mer, att jag är stark. Jag brukar tänka att jag skrämmer den. Erkännandet gjorde mig självsäker."

"Detta har gjort att jag idag mår mycket bättre än tidigare, jag är inte rädd för attackerna längre. Jag vet att de är där. Sjukdomen är en del av mig - men den är inte mig. Jag är jag, och jag är starkt. Jag har nu tagit ett stort steg framåt genom att acceptera att jag har panik ångest. Ja, jag kan säga det, rakt och ärligt, jag har panikångest, och jag är inte rädd. Jag är villig att lära mig leva med denna sjukdom eftersom jag vet att jag har den, kan jag ju lika bra göra det bästa av situationen. Inte gå ner mig i rädsla, utan utmana mina rädslor och bli allt starkare för varje dag. Min panikångest gör mig starkt. Den finns här med mig."

Jag önskar att jag kunde känna så här. Jag har kännt så här. Ibland kommer känslan tillbaka men det gör även rädslan. Jag är inte redo att tänka att jag är stark än, för många gånger känner jag mig så otroligt svag .
Men jag ska komma hit. Jag ska känna mig starkt. En dag.


Kommentarer
takeawaythepain

Du kommer dit igen. Försök bara att inte bry dig.

Jag kom till ett skede där jag blev riktigt jävla arg

på det hela. Det var då jag kom mig för att börja

tänka så där, och det hjälpte, verkligen!



Tänk på alla gånger du tvingats ge vika för din rädsla, på allt du missat för att du varit rädd.

Tänk på allt du vill göra, men känner att du inte kan!

När man tänker tillräckligt mycket på detta så blir man slutligen hemskt frustrerad, det kan behövas ibland ;)



Kämpa på! Och vad roligt att mina inlägg inspirerar dig. Jag blir så glad :)

2012-02-08 @ 06:40:59
URL: http://panikangestattack.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0